بالا بردن ضریب ایمنی بنادر در آینده نزدیک با اجرای پروژه HSE در بنادر جزیره قشم

راه اندازی پرواز از قشم به مشهد مقدس و بلعکس
30 آوریل 2017
شرکت های هواپیمایی فعال ۱
20 فوریه 2019

بالا بردن ضریب ایمنی بنادر در آینده نزدیک با اجرای پروژه HSE در بنادر جزیره قشم

استاندارد مدیریت ایمنی و بهداشت و محیط زیست HSE-MS

اهمیت و نقش سیستم مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست HSE-MS برگرفته از سه عنصر سلامتی (Health) ، ایمنی (Safety) و محیط زیست (Environment) می باشد. امروزه با توجه به رشد صنایع تولیدی توجه به مسائل ایمنی و سلامت انسان ها و همچنین حفظ محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است. عدم رعایت مسائل ایمنی در سازمان ها خسارت های مالی و جانی زیادی دربرداشته و اثرات کوتاه مدت یا بلندمدت متعددی را بر سلامت انسان ها داشته است. از این رو استقرار سیستمی با رویکرد مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سازمان ها امری ضروری است.

شمس نژاد مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه قشم ضمن اعلام اهمیت این سیستم اعلام داشت؛

سیستم ایمنی، بهداشت و محیط زیست در سه فاز پیش گیری، کنترل قبل از شروع فعالیت و حین فعالیت و اقدامات اضطراری بعد از بروز حادثه در جلوگیری از خطرات ایفای نقش می نماید. این سیستم از طریق بالا بردن ایمنی در سازمان و همچنین کاهش هزینه ها و ارتقای روحیه پرسنل نقش مهمی در بهبود خروجی سازمان خواهد داشت.

سیستم مدیریت HSE یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه برنامه های توسعه و پروژه های صنعتی یا تشکیلات سازمانی بوده است، با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک در راستای توسعه پایدار و کرامت انسان، بطور یکپارچه و با همگرایی و چیدمان هم افزای نیروهای انسانی و امکانات و تجهیزات و با استفاده از سیستم آموزش کارآمد، ممیزیهای دوره ای، ارزیابی، بهبود مستمر، موجب به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آن از طریق تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تأسیسات و به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناسی از کار از طریق کنترل یا حذف شرایط ناایمن و ارتقاء سطح سلامت افراد از طریق اعمال راهکارهای کنترلی مدیریتی، مهندسی و اجرایی در کلیه سطوح سازمان و همچنین صیانت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت می گردد.

به صورت خلاصه موضوع علم ایمنی، بهداشت حرفه ای و محیط زیست به ترتیب شناسایی و کنترل خطرات ایمنی، خطرات بهداشت حرفه ای و جنبه های زیست محیط است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *